4.1 K základným právam Klienta patrí:
a) právo na riadne poskytnutie zmluvne dohodnutého a riadne zaplateného Eventu alebo služby;
b) právo na riadne poskytnutie informácií týkajúcich sa Eventu alebo služby, vrátane dodatočných informácií, ako aj na informácie o všetkých prípadných zmenách týkajúcich sa termínu, programu, rozsahu služieb a ceny Eventu a služby;
c) právo zrušiť alebo odstúpiť od Zmluvy o organizovaní eventu alebo poskytnutí služby, kedykoľvek pred uskutočnením eventu alebo čerpania služby a to podľa podmienok uvedených v týchto Všeobecných podmienkach;
d) právo reklamovať prípadné nedostatky a chyby objednaných, resp. poskytnutých služieb v rámci Eventu alebo poskytnutej služby, podľa reklamačného poriadku PRODIAMOND, S.R.O.,;
e) právo na ochranu osobných údajov, ktoré uvádza v Zmluve o organizovaní eventu alebo v Zmluve o poskytnutí služby, pred nepovolanými osobami;
f) iné práva, ktoré mu vyplývajú zo Zmluvy o organizovaní eventu, poskytnutí služby alebo zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
4.2 K základným povinnostiam Klienta patrí:
a) poskytnúť PRODIAMOND, S.R.O., potrebnú súčinnosť na riadne zabezpečenie a poskytnutie Eventu alebo služby, ako aj všetky dokumenty, informácie a iné veci potrebné k ich riadnemu zabezpečeniu a poskytnutiu, predovšetkým je povinný úplne a pravdivo uvádzať údaje v Zmluve o zájazde a v prípade ich zmien, je povinný PRODIAMOND, S.R.O., bezodkladne informovať. V prípade riadneho nesplnenia si tejto povinnosti je Klient povinný uhradiť PRODIAMOND, S.R.O., všetky náklady a škodu, ktorá poskytnutím nesprávnych a neúplných údajov PRODIAMOND, S.R.O., vznikla;
b) zaplatiť dohodnutú cenu Eventu alebo služby riadne a včas spôsobom dohodnutým v Zmluve o organizovaní eventu alebo o poskytnutí služby a na výzvu PRODIAMOND, S.R.O., predložiť jej potvrdenie o zaplatení;
c) bez zbytočného odkladu a v lehote určenej PRODIAMOND, S.R.O., oznámiť svoje stanovisko k prípadným zmenám, o ktorých bol informovaný zo strany PRODIAMOND, S.R.O.,;
d) prevziať v čase určenom PRODIAMOND, S.R.O., od nej doklady potrebné pre Event alebo službu (napr. letenky, ubytovacie preukazy…), bezodkladne skontrolovať správnosť údajov v nich uvedených a riadiť sa nimi;
e) dodržiavať colné, pasové, zdravotné, devízové, dopravné a bezpečnostné predpisy ako i zákony a zvyklosti krajiny. Všetky náklady, ktoré vzniknú nedodržaním týchto predpisov znáša Klient;
f) zabezpečiť, aby osoby mladšie ako 15 rokov a v prípade potreby aj zdravotne postihnuté osoby, mali sprievod a boli pod dohľadom dospelého účastníka Eventu po celý čas trvania Eventu alebo poskytnutej služby;
g) riadiť sa pokynmi pre účastníkov Eventu ako aj ústnymi pokynmi sprievodcu, delegáta alebo iného určeného zástupcu PRODIAMOND, S.R.O., v mieste konania eventu alebo poskytnutej služby a dodržiavať stanovený program;
h) počínať si tak, aby nedochádzalo ku konaniu, ktoré by mohlo ohroziť, poškodiť alebo obmedzovať ostatných účastníkov Eventu alebo služby, predovšetkým, aby nedochádzalo k škodám na zdraví alebo na majetku na úkor ostatných účastníkov Eventu alebo služby, poskytovateľov služieb alebo PRODIAMOND, S.R.O.,; v opačnom prípade zodpovedá za vzniknutú škodu
i) uhradiť eventuálnu škodu, ktorú spôsobil
j) bezodkladne písomne oznámiť všetky zistené nedostatky a chyby priamo na mieste ich vzniku delegátovi alebo inému určenému zástupcovi PRODIAMOND, S.R.O., a poskytnúť súčinnosť potrebnú k ich odstráneniu, aby mohla byť v rámci možností vykonaná náprava, eventuálne náhrada priamo na mieste;
k) Zúčastniť sa evetnu alebo služby v stanovenom mieste a čase podľa pokynov PRODIAMOND, S.R.O.,, v prípade omeškania z vlastnej viny s nástupom na čerpanie dohodnutých služieb, dopraviť sa na vlastné náklady a zodpovednosť na miesto zodpovedajúce časovému harmonogramu dohodnutých služieb.
4.3 V prípade, ak Klient obmedzuje počas trvania Eventu svojim nevhodným alebo dohodnutým pravidlám odporujúcim konaním PRODIAMOND, S.R.O., ako organizátora Eventu, jeho zástupcov, zmluvných partnerov alebo iných účastníkov Eventu (napr. hrubým, nekultúrnym či hlučným správaním, nadmerným požívaním alkoholu, omamných látok a pod.), porušuje pokyny PRODIAMOND, S.R.O.,, narúša plynulý časový priebeh Eventu, či poškodzuje cudzí majetok, je takéto konanie považované za podstatné porušenie podmienok Zmluvy o organizovaní eventu alebo poskytnutí služby a súčasne za poškodzovanie ostatných účastníkov Eventu. Zástupca PRODIAMOND, S.R.O., je v takomto prípade oprávnený vyvodiť voči Klientovi postih spočívajúci v neposkytnutí ďalších služieb počas Eventu alebo aj vylúčenia z celého Eventu prípadne poskytnutej služby. V prípade, keď dôjde k vylúčeniu Klienta, je PRODIAMOND, S.R.O., oprávnená jednostranne zrušiť Zmluvu o organizovaní eventu alebo poskytnutí služby bez náhrady, či akéhokoľvek nároku na odškodnenie vylúčeného Klienta za nevyužité služby.
4.4 PRODIAMOND, S.R.O., si vyhradzuje právo vylúčiť Klienta z Eventu alebo poskytnutej služby bez nároku na náhradu v prípade, ak závažným spôsobom poruší všeobecne záväzné právne predpisy Slovenskej republiky alebo navštívenej krajiny. V takomto prípade je Klient Eventu alebo poskytnutej služby, povinný uhradiť všetky náklady a škody vzniknuté v súvislosti s jeho vylúčením z účasti na Evente alebo službe.